Min Pilo Fabric Shaver har slutat fungera - vad kan jag göra?

Uppdaterad

Det absolut vanligaste problemet med en Pilo fabric shaver är att det är ludd, hår eller tråd som har fastnat kring rotationsaxeln, den lilla rotorpinnen i mitten under rakbladen. Detta kan nämligen göra att Pilon slutar att fungera och kan upplevas som trasig. Ta isär Pilon som vid en rengöring: stäng av den, skruva bort skruvlocket i plast och sedan rakbladsskyddet. Lyft bort rakbladen försiktigt och använd gärna den medföljande borsten för att rengöra din Pilo på smuts och ludd. Observera att det är kring rotorpinnen som du ska vara noggrann att rengöra ordentligt. Se bild:

Har du rengjort din Pilo kan det vara bra att testa om den laddar ordentligt för att utesluta att batteriet skulle vara felaktigt.

När du laddar din Pilo ska den lysa grönt runt av/på knappen på toppen. Den ska lysa grönt så länge den är inkopplad och släcks alltså inte även om den skulle vara fulladdad. Vi rekommenderar alltid att ladda Pilo minst fem timmar mellan varje användning. Då ska den vara fulladdad. 

Om Pilo inte fungerar trots laddning och rensning ber vi dig kontakta kundtjänst.